Jaka jest zależność pomiędzy projektowaniem stron a branżą?
10 sierpnia, 2013Każda firma jest inna, występują także duże różnice pomiędzy poszczególnymi branżami. Co za tym idzie, przypisane im strony internetowe również powinny się różnić, a nie być wykonywane na przysłowiowe jedno kopyto. Nie zawsze projektowanie stron powinno silić się na nadmierną oryginalność, chyba, że chodzi o branże, w których kreatywność i innowacyjność jest pozytywnie odbierana. W większości przypadków strony mogą posiadać więcej zbieżnych elementów, lecz odróżniać się od siebie poszczególnymi elementami i własnymi treściami.
Dopasowanie do branży
Istotna jest jednak indywidualizacja strony, i zbieżność z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. Przede wszystkim, estetyka strony musi być dopasowana do branży, aby nie wywoływała dziwnego wrażenia oraz zwyczajnie pasowała do tego, co reprezentuje. O ile przykładowo ciemna kolorystyka na stronie gabinetu stomatologicznego budziłaby niepokój, o tyle właśnie taka jest uzasadniona, a wręcz wskazana w przypadku zakładów pogrzebowych. Tu z kolei bardzo źle widoczne byłyby jaskrawe kolory, na przykład róże czy pomarańcze, które dla osób przeżywających stratę bliskiej osoby i poszukujących poważnej firmy, która zajmie się jej pochówkiem, byłyby dużym nietaktem.
Wyczucie tematu
Jak widać, projektowanie stron nie koniecznie ma ściśle wyznaczone reguły, definiujące szczegółowo każdą kwestię, ale mamy tutaj do czynienia z pewnymi niepisanymi zasadami, które są raczej związane z wyczuciem, niż czymś ściśle określonym. Wszystko jest kwestią dopasowania i zadbania o to, aby strona internetowa pasowała do kontekstu działalności, sama w sobie godnie ją reprezentując.